Google jezelf!

Gooooogle Als je wel eens iets doet op het internet, dan ben je op dat internet te vinden. En omdat ik weet dat ook werkgevers hun sollicitanten googelen, en wellicht mijn klanten hun leveranciers, vindt ik het altijd wel interessant te zien wat de uitkomst van een zoekopdracht naar mezelf is. Ik bedoel, het zou toch vervelend zijn als ik bij de klant serieus aan het doen ben, voor een eveneens serieus uurtarief, en ik ondertussen op partyflock in compromitterende pose op de foto sta met/naast/onder één of andere breezah.

Nu is dat gelukkig niet mogelijk, maar tijdens mijn periodieke googlerondje kwam ik toch opmerkelijke zaken over mijzelf tegen. Het resultaat in google was voorspelbaar. Iets van de Duiventil, Pigeons United, Slique.nl en nog wat zaken. Echter, tot mijn verbazing zat er ook een linkje naar ‘MySpace’ bij. Nu doe ik daar niets mee, dus is het wel een beetje vreemd dat mijn naam daar ineens voorbij komt. Een nader onderzoek was de volgende stap.

Blijkt dus dat daar ineens allerlei zaken staan vermeld waar ik ooit op dit weblog eens heen gelinkt heb. Enkele opmerkelijke zaken:

  • Goedkoopbier.nl
  • Warchild
  • Houtkachels.com (het moet niet gekker worden)
  • Pomme en Kelly (zeau 2006!!)
  • Buyszoenen.nl (aka Negerzoenen)

Ik ben benieuwd wat voor beeld mijn huidige klanten en toekomstige kandidaat-werkgevers hierdoor krijgen!

Ps. voor de nieuwsgierigen onder ons: dit is het googleresultaat voor mij. Zo, weer een linkje toegevoegd aan MySpace.

Een gedachte over “Google jezelf!

Plaats een reactie